Ook dit jaar weer verzorgt trainer Jan de Wilde samen met zijn organisatieteam de Open Kustmarathon Parcourstrainingen. 13 jaar geleden trainde hij met een groepje atleten voor het eerst voor de Kustmarathon Zeeland. Inmiddels zijn deze trainingen voor veel atleten met Kustmarathon doel een ‘begrip’ geworden. Trainen in groepsverband op het mooie maar zware parcours, op het strand, door de duinen, via trappen en hellingen. Het geeft is gebleken veel atleten een extra stimulans in de voorbereidingsperiode naar het einddoel. Het gezond, fit en met sportplezier finishen in Zoutelande op zaterdag 7 oktober a.s.!

groepsfoto_km_2017.jpg

 

Trainingsdatum schema, Vertrekplaats en tijd, Trainingsduur:

Zondag 16 juli Fartlek* Zoutelande 10 uur
Zondag 23 juli 2 uur Oostkapelle 10 uur
Zondag 30 juli 2.15 uur Domburg 10 uur

Woensdag 9 aug. 2.30 uur Zoutelande 18 uur
Woensdag 16 aug. 2 uur Oostkapelle 18 uur
Woensdag 23 aug. 2.45 uur Domburg 18 uur
Woensdag 30 aug. 3 uur Zoutelande 18 uur
Woensdag 6 sept. 2 uur Oostkapelle 18 uur

Zaterdag 16 sept. 34 km Zoutelande 10 uur

Woensdag 20 sept. 2.15 uur Domburg 18 uur
Woensdag 27 sept. 2 uur Zoutelande 18 uur

Zaterdag 7 okt. Kustmarathon veel plezier

Zondag 15 okt. After marathon training Zoutelande

 

Start en Finish locaties van de trainingen

  • Zoutelande: Grote parkeerplaats bij de voetbalvelden aan de Westkapelseweg.
  • Domburg: Parkeerterrein bij ‘De Parel’ (betaald parkeren met bankpas).
  • Oostkapelle: Grote parkeerplaats bij de strandopgang aan het einde van de Duinweg (tot 18:00 uur betaald parkeren, muntgeld).


Uitgangspunten

  1. Er wordt in 5 verschillende tempogroepen getraind. Iedereen ongeacht leeftijd, marathonervaring kan meedoen.
  2. Er zijn geen kosten aan deze trainingen verbonden. Wel is er een giftenbus waarin een bijdrage kan worden gestopt t.b.v. de organisatie- en bezinekosten voor de trainer en het organisatieteam.
  3. Er zullen verzorgingsposten zijn langs het trainingsparcours. Voor aanvang van de trainingen kun je bij de verzorgers je Bidon met sportdrank en voeding afgeven.
  4. Er wordt in groepsverband getraind met als motto: SAMEN UIT/SAMEN THUIS.

De eerste training is een Fartlek training. Dit is een rustige intervaltraining waarbij het helling- en traplopen afgewisseld worden met korte duurloopjes. Jan de Wilde zal tijdens deze eerste training uitleg en adviezen geven over de trainingsperiode en het parcours van de Kustmarathon. Tijdens deze training is er geen verzorgingpost.

Uiteraard is deze training ook bedoeld om kennis met elkaar te maken.

Share this post